Studio Helena

Mijn foto
Hi! Ik ben Heleen Nijland en sinds juli 2013 de trotse eigenaresse van Studio Helena aan de Dijkstraat 153 in Veenendaal! Hier kan ik mijn "creatieve ei' helemaal kwijt. Boetseren is wat ik het liefste doe, maar schilderen en het opknappen van oude spullen en meubeltjes vind ik ook heerlijk om te doen. Over het algemeen maak ik beeldjes van tevreden dames, vaak versierd met bloemen en kleur. Ook spulletjes voor het interieur vind ik leuk om te maken. Ik gebruik chamotte klei, bak het af, glazuur het en bak het nogmaals af. Dit geeft een kleurrijk en glanzend resultaat. In mijn atelier geef ik ook workshops om mijn passie te delen met anderen. Vaak vraag ik zelf een gezellig groepje samen te stellen van maximaal 6 personen en in twee dagdelen weten we dan vaak iets moois te verwezenlijken. Ben je benieuwd naar wat ik maak en wat de mogelijkheden zijn? Je bent altijd welkom in mijn atelier, wel even bellen of appen (0650408090) van te voren, want ik ben niet altijd aanwezig. Wie weet tot snel! Oja... misschien nog goed om te weten, de totale opbrengst van alles wat ik verkoop gaat naar het KWF.

donderdag 10 november 2016

Feestje Nina

Gisteren vierden we het feestje van Nina. Samen met acht vriendinnen, mama en tante kwamen ze naar het atelier. Het weer was niet echt super, of liever gezegd écht niet super, dus moesten eerst de dikke winterjassen uit. Nou, daar zaten ze hoor, de dames. Dit keer maakten we weer eens een kaarsje versierd met brooddeeg. Altijd leuk nu het weer zo snel donker is... De meiden deden super hun best en na een uur freubelen en frutselen waren de werkjes klaar en konden ze in de oven. Tijd voor de high-tea! Er werd zowaar een zelf-door-de-meiden-gemaakt lied gezongen voor de Jarige Jet en Nina genoot ervan. We maakten in de tussentijd ook nog even een bloemenketting en toen waren de kaarsjes al klaar om te verven. Iedereen deed dat in eigen stijl, dat is zo grappig. Als de bakjes uit de oven komen lijken ze allemaal op elkaar en na een verfbeurt zijn ze opeens allemaal heel verschillend. Omdat er zo uitgebreid geverfd werd, hadden we eigenlijk alleen nog tijd om even te knuffelen met Dikke Teun, het konijn en om nog een geurkaarsje uit te zoeken voor in het bakje. Om even over vijven ging iedereen bepakt en bezakt in de auto naar huis... Het was een relaxte, heel gezellige middag, mede dankzij de hulp van de tante en mama van Nina! Helemaal TOP!


In de aanslag voor het lied!
 
Smikkelen en smullen geblazen...


Jarige Jet Nina

Hier wordt hard gewerkt

Mooi hè!
 
Zakjes voor mee naar huis!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten